Thursday, April 8, 2010

My Plans....Our Plans.....

Yo..yo..yo...!!!
Semalam bawa budak gi bertanding...budak2 ni suka bercerita....suka main...suka mengusikk...hehe..lucu gak kadang2 tu...yang paling aku tak tahan bila tiba2 budak ni tiru gaya Toin...Toin dalam cerita Bawang Merah Bawang Putih...ada jugak Toin Versi Malaysia rupanya...inilah orangnya;;;



Hehe...lepas dari MTQ semalam,aku dapat idea untuk tubuhkan satu progrm kat sekolah..nama programnya 'al-huffaz'...Program yang aku nak buat ni untuk melatih budak2 dari darjah 2 menghafal juzuk amma....Sebelum ni aku dah tubuhkan Kelas Bina Juara yang melatih budak2 membaca al-Quran secara Tarannum...Bukan aku yang ajar,Ustaz Seman..tapi aku minta sumbangan Baitulmal untuk support progrm ni...Baitulmal bagi support sepenuhnya..TQVM Baitulmal...kalau Baitulmal xsupport,xdapatla nak bagi upah kat Ustaz Seman..dan untuk program al-huffaz,aku sendiri yang akan melatih budak2 ni...Berlatih dari sekarang,supaya akan datang budak2 ni dapat masuk pertandingan hafazan dan ada harapan cerah untuk menang..bukan nak menang semata - mata tapi program ni dapat melatih budak menguatkan daya ingatan...al-Quran kan satu mukjizat..

Hal aku dengan suami aku pulak adalah untuk melangsaikan hutang2 yang ada...letih berhutang ni...hutang yang aku maksudkan ialah hutang loan...n setakat ni,langkah pertama yang aku ambik untuk cut perbelanjaan ialah dgm potong line Digi aku...yg celcom ni,aku nak cari plan yg menjimatkan,,,celcom broadband dah xpakai lagi sebab aku dah tukar TM streamyx..Maksudnya aku dan suami boleh jimat bil telepon..RM110 sebulan...hp hanya untuk sms sahaja...hehe...

Untuk plan dapat baby,belum lagi kot,,,sebab projek wat anak sentiasa tertangguh...haha...sibuk sangat..balik2 kerja dah penat..malam terus tidur..esok pagi kena bangun awal nak kemas umah,nak masak,nak g sekolah...bosan3...huhu

No comments:

Post a Comment