Thursday, May 5, 2011

Dunia Penuh Dengan Masalah

Begitulah kehidupan kita di dunia ini, sentiasa dilanda masalah...ada yang besar, ada yang kecil...Yang penting adalah cara mengatasi segala masalah yang dihadapi...

Dari segi pelajaran, aku mempunyai masalah dalam berkomunikasi menggunakan medium English...hoho...jika banding menulis dengan bercakap, aku lebih suka menulis dalam bahasa inggeris daripada speaking...Ada satu barrier yang perlu aku tempuh...
Cara aku atasi masalah ini adalah dengan menambah vocabulary aku..Dulu aku nak join Kelas Bahasa Inggeris, tapi terlalu mahal, x jadi....

Bila bahasa lemah, vocab kurang, memang dia membataskan kerja2 yang nak dibuat...sebab perlu rujuk Kamus...Mujur ada BESTA..,TQ BESTA....hehe...mudah lah sikit nak cari perkataan...jimat masa...

Masalah di tempat kerja, setakat ini tidak ada, sebab semua kerja2 aku dah selesaikan di awal tahun...Cuma masa nak siapkan kerja2 sekolah, aku perlu banyak curi masa untuk seimbangkan kerja sekolah dengan pelajaran aku...Awal2 tahun, memang aku selalu sakit dan migrain...tapi bila kerja sek dah siap, u pun tgh cuti, inilah masa utk aku berehat.

Mungkin dah biasa dengan kerja2, bila tak de kerja, boring pulak rasa...Macam otak ni tak berfungsi pulak...hehe...Masa ni la aku boleh nak melingkor...tapi dalam melingkor2 tu, aku masih sempat siapkan kerja2 kedai aku...

Dalam kedai, sebenarnya banyak yang perlu diuruskan, cuma setakat ni, tak begitu sistematik sebab ada masalah2 yang tidak dapat dielakkan... Dalam perniagaan, kini aku sedang mengusahakan kedai yang akan aku buka di GIANT..Semiga aku berjaya dalam bidang ni...

Sedangkan Lidah Lagi Tergigit...Apa lagi Suami Isteri...Biasalah tu....lepas kahwin, aku dapati diri aku lebih banyak sabar jika dibanding dengan dulu2...Bukan apa, aku makan dalam jer...hehe....Tak kuasa nak marah2, bebel2, sebab masing2 dah besar...Cuma sampai masa, dia akn meletup...

1001 masalah yang ada... NGANTUK!!! Nak tidur!!

No comments:

Post a Comment