Tuesday, December 22, 2009

CUTI SEKOLAH DATANG LAGI>>>>

Lama xtulis blog ni...xsibuk pun,cuma ada malas sikit...cuti sekolah kali ni,xde g mana2 pun...balik semenanjung pun tak..kadang2 boring gak dok umah,tapi okey la dari kena g sekolah...hehe bukan malas,tapi dok umah,aku boleh kemas umah ( hobi aku )...

Awal pagi bangun,aku akan kemas umah,uma xbersepah pun,tapi aku memang wajib sapu rumah,mop lantai..dari dulu lagi mama dah ajar hidup macam ni...pantang aku ialah bersepah,sakit mata..mujur suami aku bukan jenis yg suka campak2 barang sana sini...

selain kemas umah,kenala masak...wat sarapan n msk utk mkn malam...tghri xmakan sebab kami makin gemok..hehe..tapi tengok gak pada sarapan,kalau sarapan roti,kami mkn tghari gak...so,pg lg aku dh masak lauk...stgh jam,boleh siap 3 lauk...

pas makan,tgk tv,baca majalah,ngadap internet,main kucing...petang pas tgk citer CUCU BETONG aku g tasik...pe lg...jalan n jogging...memang nak kurus,tapi kalau xdapat xpe,y penting sihat...

malam? malam tgk tv,main kucing n tidur...

tu jela aktiviti aku cuti sekolah...sepanjang cuti sekolah ni jugak,aku jadi bidan jaga kucing aku pas beranak...

RIMAU n OREN baru beranak...rimau beranak hari rabu n oren beranak hari ahad...hepy sgt sebab depa dapat anak...


Ini TAM..mak pada TIGER n RIMAU..


Ini lah dia pengarang jantung suami aku..RIMAU


Satu2nya si jantan..TIGER


OREN..kucing yg aku jumpa masa beli pasu..masa 2,dia hanya mengensot dan mengiau2 kat kaki aku dan suami aku sepanjang kami kat kedai pasu..Kami bawa balik n sempat g klinik untuk cek dia..Rupa2nya selepas di x-ray,pinggul dia patah..kena operate,tp kami xwat pun,just jaga dia..Alhamdulillah,dia manja dengan kami n dia dah boleh berjalan,berlari n terkinja2 lebih pada kucing normal..

5 comments:

  1. xkan nak jaga anak kucing je akak, bila nak jaga anak sndri? hehehe...

    ReplyDelete
  2. anak? hehe...asyik period je,mcamana? anak kucing pun macam anak sendiri gak..depa baru buka mata semalam...

    ReplyDelete
  3. xpelah insyaallah ada lah nnti... bila nak balik smnjug nie? :)

    p/s: rasanya akak kenal x saya nie?

    ReplyDelete
  4. tahun depan punya raya baru balik...kalau balik,nanti duit habis je...banyak benda yang nak dibeli....hehe...gmbr 2 xberapa jelas,sapa ek?

    ReplyDelete
  5. yelah kalau balik selalu, ongkos nk guna byk, balik setahun sekali pun ok je...

    shima anak makteh PD, sedara sebelah arwah ayah abg asri...

    ReplyDelete